Konkurs Forum Jakości Quality International ma za zadanie wyłonienie i uhonorowanie firm odznaczających się wysoką dbałością o jakość oferowanych produktów i usług. Jest przedsięwzięciem skierowanym do działających w Polsce instytucji, producentów i usługodawców, posiadających czytelną politykę w odniesieniu do produktu, usługi i systemu zarządzania. Laureatami mogą zostać firmy, które mogą poszczycić się osiągnięciami na najwyższym, światowym poziomie.
O wyłonieniu finalistów zdecydowała analiza oficjalnych danych oraz opinie organizacji biznesowych i gospodarczych, instytucji certyfikujących oraz powołanych ekspertów.
Laureatów wyłoniono w trzech kategoriach: QI product – produkt najwyższej jakości,
QI services – usługi najwyższej jakości, QI order – zarządzanie najwyższej jakości.
W każdej kategorii nagrody przyznano w trzech grupach, uzależnionych od wielkości zatrudnienia.
ATLAS został nagrodzony w kategorii QI order. Przedmiotem oceny niezależnych ekspertów był Zintegrowany System Zarządzania, funkcjonujący w ATLAS sp. z o.o. oraz Wytwórni Klejów i Zapraw Budowlanych w Zgierzu SA. – Nasz system jest zgodny z normami DIN EN ISO 9001:2000 oraz DIN EN ISO 14001:2005, co zostało potwierdzone stosownymi certyfikatami. Zawsze jednak staraliśmy się, aby nie tylko spełniał on wymagania tych standardów, ale wykraczał poza nie. Cieszę się, że nasze starania zostały zauważone i docenione przez niezależnych ekspertów – powiedział Tomasz Sroczyński, główny specjalista ds. zintegrowanego systemu zarządzania ATLASA.
Organizatorem Forum Jakości Quality International 2009 jest redakcja Forum Biznesu, wydawnictwa Gazety Prawnej. Patronat nad konkursem objęli: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Klub Polskie Forum ISO 9000 i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.