Na seminarium, poświęconym społecznej odpowiedzialności biznesu, ATLAS był przykładem firmy, która od lat – tworząc obywatelską markę – jest wrażliwa na potrzeby społeczne.
„Społeczne zaangażowanie biznesu – marketing, public relations, a może inwestycja?” – pod takim hasłem 29 bm. odbyło się w Gdańsku seminarium, zorganizowane przez Akademię Rozwoju Filantropii, Citibank Handlowy i Fundację Bankową im. L. Kronenberga. Na seminarium złożyły się trzy prezentacje tematyczne oraz dyskusja z udziałem zaproszonych gości, wśród których byli przedstawiciele GRUPY ATLAS. Prezentacje omawiały korzyści dla firm, płynące ze społecznego zaangażowania (m.in. budowanie marki i wizerunku, lepsze relacje z otoczeniem, poczucie obywatelskiego obowiązku) oraz sposoby w dziedzinie komunikowania się na ten temat z grupami ważnymi dla firmy. Zaprezentowane także zostały działania Fundacji Bankowej im. L. Kronenberga jako przykład strategicznej filantropii korporacyjnej.
Podczas dyskusji ATLAS został niejako wywołany do tablicy jako wzór firmy, która od wielu lat, poprzez działalność Fundacji Dobroczynności ATLAS, realizuje w praktyce założenia społecznej odpowiedzialności biznesu. Fakt wybudowania przez naszą fundację hospicjum w Sopocie stał się przyczynkiem do rozmowy o tym, jak trudno jest pozyskać darczyńców dla tzw. trudnych spraw, wśród których znajduje się właśnie opieka hospicyjna.
Dodajmy, że Fundacja Dobroczynności ATLAS za wybudowanie hospicjum w Sopocie otrzymała tytuł „Dobroczyńca Roku 2003”.