Konkurs wydawnictw firmowych Szpalty Roku organizuje od czterech lat Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Tym razem do rywalizacji stanęło 80 tytułów w czterech kategoriach: media wewnętrzne, media zewnętrzne, media elektroniczne oraz wydania jednorazowe. Jak co roku, nadesłane wydawnictwa oceniało jury, w którego skład wchodzili specjaliści mediów komercyjnych, a przewodniczył Tomasz Raczek.
Werdykt ogłoszono 2 czerwca br. Klekot – laureat Złotych Szpalt 2008 oraz zdobywca Wyróżnienia Honorowego w 2009 – znów zdobył Złote Szpalty. Otrzymał je w kategorii magazyn wewnętrzny o nakładzie do 1 001–5 000 egzemplarzy „za poczucie humoru, dystans do siebie, adekwatną treść do formy, brak pretensjonalności”.
– Klekot jest świetnym pismem, robionym z ogromnym poczuciem humoru – powiedział Tomasz Raczek. – Wasza gazeta jest naprawdę znakomita, ale nawet od najlepszych wymaga się ciągłego rozwoju. Mam nadzieję, że w przyszłym roku zaskoczycie nas czymś nowym.
– Robicie gazetę rzetelne, po dziennikarsku, i to was wyróżnia. W waszych artykułach jest historia i bohater, który zaciekawia. Dlatego wasze teksty wciągają nawet osobę spoza branży. Czytam je z zainteresowaniem od początku do końca – stwierdziła Urszula Radzińska, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej, organizator Szpalt Roku.
Uroczystej gali rozdania nagród towarzyszyła wystawa najlepszych tytułów, na której – oczywiście – eksponowany był także Klekot. Tym razem w wielkim formacie!