„Klienci wolą firmę, która dzieli się z biednymi” – to stwierdzenie jest tytułem artykułu, autorstwa Daniela Rupińskiego, który ukazał się na łamach Dziennika Gazety Prawnej 19 listopada 2010 r. Przywołana w artykule historia i działalność Fundacji Dobroczynności Atlas pokazuje, że filantropia ATLASA jest mądra, skuteczna i transparentna. Pomoc trafia do najbardziej potrzebujących, bo prośby są rzetelnie rozpatrywane. Jako organizacja pożytku publicznego fundacja publikuje coroczne raporty ze swojej działalności. W minionym roku na osoby znajdujące się w ubóstwie i chorobie przekazała 3,2 mln zł, a na instytucje ponad 200 tys. zł.
„To postawy i opinie konsumentów zdecydowały o takim kierunku aktywności. Z licznych badań wynika, że klienci są skłonni preferować te firmy, które pracują dla dobra społecznego.
Konsumenci oczekują bowiem od znanych marek tego samego co od państwa: uczciwości, troski, przestrzegania reguł etycznych i elementarnej sprawiedliwości” – powiedział Jacek Michalak, wiceprezes GRUPY ATLAS. Wszystko więc sprowadza się do prostej zasady – konkluduje autor artykułu – im więcej dasz, tym więcej sprzedasz. Twój datek wróci prędzej czy później w innej formie.