Infolinia

Aktualności

14/02/2013
/

ATLAS z tytułem Superbrands Created in Poland

Jak dowodzą badania przeprowadzone na zlecenie Superbrands Polska, konsumenci z coraz większą trudnością rozróżniają polskie i zagraniczne marki. Zwykle wyznacznik stanowi polsko brzmiąca nazwa lub miejsce produkcji. Organizatorzy konkursu postanowili więc docenić polskie dokonania w dziedzinie brandingu i stworzyli projekt Superbrands Created in Poland.

Na potrzeby nowej inicjatywy zastosowano jasne kryterium: polskie marki to te, które zostały stworzone w Polsce (bez względu na kapitał obecnego właściciela, nazwę czy miejsce produkcji). Badanie konsumenckie, zrealizowane przez GfK Polonia na próbie 15 tysięcy respondentów, posłużyło jako podstawa przyznania wyróżnień. W badaniu wzięto pod uwagę znajomość marki oraz chęć polecenia jej. Wyróżnione na tej podstawie marki otrzymały tytuł Superbrands Created in Poland. W wyjątkowym gronie znalazł się między innymi ATLAS, lider w dziedzinie chemii budowlanej.
– Pojęcie polska marka obecnie stanowi dużą wartość, ale jednocześnie trudno je dookreślić. Dla ATLASA polskość, jako wyznacznik mądrej przedsiębiorczości, zawsze miała ogromne znaczenie. Cieszy nas, że organizatorzy Superbrands docenili tę wartość. Ale najważniejsze jest to, że o przyznaniu tytułu zadecydowali konsumenci. I to ma dla nas największe znaczenie – podkreślił Jacek Michalak, wiceprezes Grupy ATLAS.

ATLAS znalazł się w grupie wyróżnionych obok takich marek, jak Gerlach, Black Red White, InPost czy Staropolanka.