„Obserwujemy, że coraz częściej na udział w rankingu decydują się firmy z kapitałem polskim, które konkurują z globalnymi koncernami, pokazując wysokie tempo rozwoju CSR w Polsce” – stwierdziła, komentując ranking, Aleksandra Turek z firmy doradczej z PwC, która dokonała weryfikacji badania.
To już piąta edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Konkurs pokazał, że przedsiębiorstwa działające w Polsce traktują działania CSR w sposób coraz bardziej kompleksowy i dojrzały.
Aby zakwalifikować się do rankingu, przedsiębiorcy musieli odpowiedzieć na 65 pytań zamkniętych, podzielonych na pięć obszarów: odpowiedzialne przywództwo, dialog z interesariuszami, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialne zarządzanie i innowacyjność społeczna. Każdej odpowiedzi przypisano odpowiednią ilość punktów, uzależnioną od wagi pytania. W obszarze odpowiedzialnego zarządzania można było zdobyć maksymalnie 200 punktów, a w pozostałych czterech – 100.
Odpowiedzi z ankiet zostały porównane przez PwC z dokumentami źródłowymi oraz informacjami uzyskanymi od przedstawicieli firm, uczestniczących w rankingu. Dokonano też analizy porównawczej odpowiedzi, analizy trendów i odchyleń od wartości oczekiwanych oraz sprawdzenia pod kątem poprawności arytmetycznej. Po tej szczegółowej weryfikacji powstało ostateczne zestawienie.