Infolinia

Aktualności

30/01/2008
/
CSR

ATLAS odpowiedzialny społecznie

Konkurs Liderzy Filantropii został zorganizowany przez Forum Darczyńców, Giełdę Papierów Wartościowych oraz miesięcznik Forbes we współpracy z PricewaterhouseCoopers i miał na celu wyłonienie najbardziej hojnych firm 2006 roku. Wyniki konkursu przedstawiła Katarzyna Dębek w artykule „Ocieplanie korporacji”, w styczniowym numerze Forbesa. Zwycięzcy zostali wyłonieni w dwóch kategoriach – największych darowizn finansowych i największych darowizn w stosunku do zysków brutto firmy. W pierwszej kategorii pierwsze miejsce zajęła Grupa Telekomunikacja Polska, która w 2006 roku na cele społeczne przeznaczyła 15,5 mln złotych, na drugim miejscu znalazł się KGHM (7,5 mln zł), zaś na trzecim PKO BP (6,9 mln zł). W drugiej kategorii zwyciężyła kopalnia Lubelski Węgiel Bogdanka, która na dobroczynność przekazała 4,66 procent zysku brutto, drugie miejsce zajęła Zamojska Korporacja Energetyczna (2 proc. zysku brutto), a trzecie Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES (1,79 proc. zysku brutto).

Ale na liście Liderów Filantropii są też wielcy nieobecni – zauważa w artykule Katarzyna Dębek. Fakt, iż Grupa ATLAS nie znalazła się na liście Liderów Filantropii nie wynika z tego, że przeznacza za mało środków na dobroczynność, wręcz przeciwnie – gdyby ATLAS został uwzględniony w rankingu, zająłby drugie miejsce w kategorii procent do zysku brutto z wynikiem 4,15 procent, zaś w drugiej kategorii znalazłby się na szóstym miejscu. Nieobecność ATLASA spowodowana jest tym, iż duża część darowizn przeznaczanych na działalność społeczną przez Fundację Dobroczynności ATLAS nie pochodzi ze środków firmy, lecz od jej właścicieli.