ATLAS dołączył do sponsorów KGHM Lodz Solar Team – projektu studentów Politechniki Łódzkiej, konstruujących pojazd zasilany energią elektryczną. Bolid „Eagle 1” z logotypem naszej firmy weźmie udział w październikowym wyścigu Bridgestone World Solar Challenge w Australii.
ATLAS przekazał fundusze, które wesprą zespół KGHM Lodz Solar Team w kwestiach organizacji bezpiecznego transportu pojazdu „Eagle 1” drogą lotniczą do Australii i drogą morską z powrotem. Dostrzegłszy w studentach entuzjazm, wizjonerski potencjał, zapał do kreatywnej współpracy i wiarę w swoje możliwości, które towarzyszyły ćwierć wieku temu założycielom ATLASA (gdy w garażu jednego z nich postawał pierwszy polski klej do glazury), chętnie zaangażowaliśmy się w projekt. Ponadto, nasz udział wynika z długofalowego wsparcia firmy dla lokalnych oraz edukacyjnych czy naukowych inicjatyw, szczególnie jeśli są one ściśle związane z ekologią lub zrównoważonym rozwojem oraz innowacjami. Co więcej, KGHM Lodz Solar Team, reprezentujący na Antypodach polską myśl techniczną, wpisuje się w motto miasta „Łódź kreuje”, którego przekaz również jest nam bliski.
Tegoroczna, trzynasta już edycja Bridgestone World Solar Challenge, odbędzie się w Australii w dniach 18-25 października. Wyścig po raz pierwszy został zorganizowany w 1987 i od razu stał się “poligonem doświadczalnym” dla nowych technologii, które wkrótce weszły do codziennego użytku. Na trasie z Darwin do Adelaide, mierzącej 3000 km australijskich dróg, przez blisko 50 godzin będą ścigały się zespoły z całego świata.
Dla Polski i Łodzi jest to szczególny sukces i wyróżnienie, gdyż to właśnie zespół KGHM Lodz Solar Team jako jedyny z Europy Środkowo-Wschodniej wstępnie zakwalifikował się do wyścigu. Pełną kwalifikację otrzyma na miejscu po finalnych testach bolidu pod kątem zgodności z regulaminem konkursu Bridgestone World Solar Challenge. Dla łódzkich studentów będzie to jednocześnie „chrzest wyścigowy” w rywalizacji o tytuł najbardziej efektywnego samochodu zasilanego energią słoneczną. Drużyna wystartuje w klasie „Cruiser”, gdzie wymaganiem jest kształt bolidu przypominający miejski samochód. 16 września „Eagle 1”, wraz z narzędziami i częściami zamiennymi, rozpoczął długą podróż do Australii, aby już 7 października zespół odebrał go w Darwin i rozpoczął przygotowania do wyścigu.
„Eagle 1” – fakty i liczby:
„Eagle 1” mieści kierowcę i jednego pasażera. Konstruktorzy skorzystali z zaplecza sprzętowego Politechniki Łódzkiej pod kątem szybkiego prototypowania. Przykładowo: do stworzenia formy kierownicy użyto drukarki 3D, a „wydruk” wypełniono włóknem węglowym, które – wykorzystane także w innych elementach, pozwoliło zmniejszyć maksymalnie wagę pojazdu, ale i zachować jego wytrzymałość. Projekt KGHM Lodz Solar Team odbywa się pod patronatem honorowym Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Politechniki Łódzkiej.