Nie często zdarza się w Polsce, by menedżer – a więc praktyk – napisał książkę o akademickim zacięciu. Książka Romana Rojka (do niedawna prezesa ATLASA, obecnie członka Rady Nadzorczej naszej firmy) jest w tym względzie wyjątkowa. Autor, posiłkując się własnymi doświadczeniami w budowaniu marki ATLAS, stawia pytania daleko wykraczające poza przypadek jednego brandu.
O książce Romana Rojka tak pisze prof. Krzysztof Obłój: „Wielka marka jest marzeniem, które powinno być bliskie każdemu polskiemu przedsiębiorcy i menedżerowi. Bo założyć firmę każdy może, ale stworzyć markę – udaje się nielicznym. I menedżerom Atlasa udało się to bez wątpienia. Książka ta nie jest na szczęście opowieścią o historii Atlasa. Gdyby tak było, to mielibyśmy do czynienia po prostu z elegancką wersją kryptoreklamy, pomieszanej z praktycznymi anegdotami i rekomendacjami, tak typowymi dla modnych ostatnio książek amerykańskich menedżerów piszących o swoich doświadczeniach praktycznych. Ogólnie są to książki ciekawe, ale w ogromnej większości intelektualnie proste. Książka Romana Rojka jest znacznie bardziej ambitna i opowiada o fascynującym dylemacie budowy marek w świecie globalnej konkurencji i lokalnych rynków.”
Więcej www.markanarodowa.info