Infolinia

Aktualności

28/04/2008
/

Trzeci Oskar dla ATLASA

Międzynarodowa organizacja Superbrands wyłoniła najsilniejsze na polskim rynku marki konsumenckie i – po raz pierwszy – biznesowe, wręczając w sumie 78 statuetek. W imieniu właścicieli i zarządu ATLASA ten symbol sukcesu marki odebrał Adam Masiulanis, dyrektor ds. komunikacji branżowej GRUPY ATLAS. Honorowa nagroda przypadła Lechowi Wałęsie, przez Ninę Kowalewską-Motlik, prezes prezes New Communications – wyłącznego partnera organizacji Superbrands w Polsce, określonemu mianem „polskiej marki, którą zna bezsprzecznie cały świat”.

Co wpłynęło na sukces ATLASA? Roman Rojek, jeden ze wspólników spółki i twórca tej marki, wyjaśnia:Kreowanie marki ATLAS rozpoczęliśmy od budowania silnej marki produktu. Silna marka produktu to towar najwyższej jakości i ugruntowane przeświadczenie klientów o wysokiej jego wartości. Ale dobrych marek i wyrobów są tysiące, a tylko niektóre z nich potrafią wyróżnić się na rynku. Zdecydowaliśmy się wyodrębnić ją poprzez odwołanie się do narodowych treści i wartości. Promując w ten sposób markę, sięgnęliśmy do metod i narzędzi niestosowanych często w budowaniu wizerunku marki, szczególnie dla produktów masowych, na dodatek technicznych. Było to dość ryzykowne posunięcie, ale – jak okazało się po latach – wybór strategii okazał się trafny.

Pośród zdobywców Oskarów Marketingu branżę budowlaną, oprócz ATLASA, reprezentowały: Dulux – farby – oraz marka deweloperska J.W. Construction.
A oto pełna lista zwycięzców:

Superbrands
APART, Atlas, AVON, Bols, Bosch, Centrum Wina, Dr Irena Eris, Dulux, Durex, Ecco, ELLE, Gadu-Gadu, Grycan, Heineken, Hexeline, Jaguar, J.W. Construction, Land Rover, Lavazza, Lay’s, Lindt, L’ORÉAL PARIS, MaxMara, McDonald’s, Mercedes-Benz, Metaxa, Moët & Chandon, Motorola, Multikino, neostrada tp, Nike, NIVEA, Onet.pl, Orange, Orlen, Panorama Firm, Perrier, Plus, Polityka, Radio PiN, Radio ZET, ROLEX, Scan Holiday, Scholl, Siemens, SIMPLE, Simplus, TUI, TVN, TVN Style, TVP, Tyskie, VIVA!, W.KRUK, Żubrówka, Żywiec

Business Superbrands
3M, Accenture, Amplico AIG Life, Ciech, Cityboard Media, Hotel SPA Dr Irena Eris, House of Skills, Kredyt Bank, Korn/Ferry International, Lotos, Netia, PGNiG, Pioneer Pekao TFI, Polpharma, Raiffeisen Bank, Restauracja BELVEDERE, RWE STOEN, Tele-Fonika Kable, TUiR Warta, TVN 24, Viessmann, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.

Od strony artystycznej galę uatrakcyjniła Justyna Steczkowska oraz warszawski Szkot Brian Allan z zespołem October.

Kolejny etap projektu Superbrands, podobnie jak w latach minionych, stanowi publikacja ekskluzywnego albumu, w którym wyróżnione marki prezentują swoją historię, drogę do sukcesu i pomysły na budowanie marki.

SUPERBRANDS – pomysłodawcą całego programu jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 13 lat w 80 krajach. Superbrands to organizacja, która ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek. W Polsce odbywają się trzy programy organizowane przez agencję New Communications na zlecenie The Superbrands Ltd. Są to: Superbrands, CoolBrands oraz Business Superbrands. W każdym z projektów marki wyłaniane są w kilku etapach – przede wszystkim przez Radę Marek, ale także z wykorzystaniem głosu konsumentów. We wszystkich programach organizowanych tak w Polsce, jak i na całym świecie, tytuł przyznawany jest bezpłatnie.