Infolinia

Aktualności

13/10/2008
/

Rodacy częściej polecają ATLASA niż wódkę

W lipcu br. TNS OBOP, na zlecenie agencji reklamowej Demo Effective Launching, zapytał 1005 Polaków (powyżej 15 roku życia), z jakich marek są dumni, jakie poleciliby cudzoziemcom i z jakich sami najchętniej korzystają. Respondenci najczęściej wskazywali artykuły spożywcze: czekolady Wedla, wody Żywiec Zdrój i soki Hortex. W branży budowlanej bezkonkurencyjny okazał się ATLAS, wyprzedzając drugą z kolei markę budowlaną o prawie dwie długości – zdobył 15,1 punktów, podczas gdy Dulux 8,7 punktów.

– Marki, które wskazywali Polacy w naszym sondażu, to nie tylko produkty, których sami używają, ale poleciliby je także innym, czyli obdarzone dużym zaufaniem. To marki budowane na mocnych fundamentach – produkty dobre i sprawdzone, które śmiało mogą radzić sobie z zagranicznymi konkurentami – mówi Jacek Sadowski, prezes Agencji Reklamowej Demo oraz twórca projektu Kupuj nasze.PL.

Badania przeprowadzone zostały w kategoriach: napoje, alkohole, artykuły spożywcze, dom, branża budowlana, kosmetyki, odzież, inne marki. Sporządzono także „Ligę marek według Polaków” ponad branżowymi podziałami. Tutaj ATLAS uplasował się na 13.miejscu. – Marka ATLAS istnieje tak długo, jak długo funkcjonuje w Polsce wolny rynek – mówi Roman Rojek, współtwórca marki ATLAS. – Cieszymy się z tak wysokiej pozycji w rankingu, ponieważ wyprzedziły nas jedynie marki starsze, które zaczęły budować swą pozycję wiele lat wcześniej, także w czasach reglamentacji. A tak na marginesie – raduje nas fakt, że Polacy o wiele bardziej są skłonni polecać ATLASA niż wódkę Wyborową lub Żołądkową.