Infolinia

Aktualności

02/04/2009
/

ATLAS supermarką

W konkursie Superbrands zwycięskie marki wyłaniane są w kilku etapach. W tegorocznej, czwartej edycji, Rada Marek, złożona z siedemnastu niezależnych polskich ekspertów marketingu, reklamy i brandingu, oceniała ponad 1500 marek. Tytuł Superbrand Polska 2009 otrzymało 150 marek. Pełna ich lista ogłoszona zostanie jesienią na uroczystej gali finałowej, podczas której wręczone zostaną okolicznościowe statuetki. Wiadomo, że są na niej, oprócz ATLASA, takie marki z branży budowlanej, jak Dulux, Cersanit i BASF oraz cztery firmy deweloperskie: J.W. Construction, Dom Development, Budimex i GTC.

Kolejnym etapem projektu, podobnie jak w latach minionych, będzie przygotowanie albumu, zwanego biblią brandingu, w którym wyróżnione marki będą mogły zaprezentować m.in. swoją historię i drogę do sukcesu.

– Marka ATLAS jest bardzo dobrze rozpoznawalna i ma silną pozycję na rynku, zarówno wśród inwestorów, jak i fachowców. Wpłynął na to wybór strategii komunikowania marki, w tym odwołanie się do dumy narodowej i poczucia humoru Polaków. Uhonorowanie nas, po raz kolejny, jest potwierdzeniem trafności wybranej drogi – mówi Oskar Solecki, dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży GRUPY ATLAS.

– Tytuł Superbrand to nie tylko prestiż. Z międzynarodowych badań konsumenckich, dotyczących postrzegania logo Superbrands, wynika, że 74 proc. respondentów chętniej kupiłoby produkt oznaczony godłem Superbrands niż produkt w tej samej kategorii bez tego wyróżnika – twierdzi Elżbieta Pożarowska z agencji New Communications, będącej wyłącznym partnerem The Superbrands Ltd. w Polsce.

SUPERBRANDS

Pomysłodawcą programu jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od 14 lat w 80 krajach. Ma ona za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę „brandingu” poprzez wydawanie albumów, przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku marek.