Infolinia

Aktualności

11/12/2009
/

Marki ATLAS i GIPSAR wartościowe i mocne

W pierwszym rankingu, według wartości, ujęto 330 polskich marek, funkcjonujących na rynku. Marka ATLAS uplasowała się na 63. pozycji. Jej wartość, 202 mln zł – w porównaniu z ubiegłoroczną wyceną – wzrosła o prawie 2 mln zł. Marka GIPSAR znalazła się na 183 miejscu.

W drugim rankingu, dotyczącym mocy marki, sklasyfikowano 100 marek. ATLAS znalazł się na 64. miejscu. Tutaj brandy poddano ocenie bardziej szczegółowej, grupując je w 11 kategoriach. W kategorii produktów niespożywczych (kategorii wyrobów budowlanych nie przewidziano) ATLAS zajął 19. miejsce, a GIPSAR 32. Weryfikując siłę marki, sporządzono także rankingi szczegółowe, pozycjonując brandy według właściwości, składających się na ich moc. ATLAS zajął następujące miejsca: najczęściej wybierane marki – 49., lojalność klientów – 32., prestiż – 33., postrzegana jakość – 31., priorytet w świadomości klientów – 28.

Zdobywcą tytułu Najcenniejsza Polska Marka został Orlen, a miano Najmocniejszej Polskiej Marki uzyskał Wedel. Tegoroczną edycję rankingu przygotowała Rzeczpospolita we współpracy z firmami AC Nielsen i Acropolis Advisory.