– Ideą konkursu jest promowanie innowacyjnych rozwiązań, które podnoszą jakość działań przedsiębiorstw i – co się z tym wiąże – ich efektywność i konkurencyjność. W tegorocznej, siódmej edycji, spośród 29 propozycji, zgłoszonych przez firmy IT, nagrodziliśmy sześć projektów – powiedział Wojciech Kuśpik, prezes zarządu i redaktor naczelny Miesięcznika Gospodarczego „Nowy Przemysł”, organizator konkursu.
Konrad Marchlewski, wiceprezes GRUPY ATLAS, twierdzi, że dzięki wdrożeniu Systemu Business Intelligence firma osiągnie kluczowe korzyści, do których zalicza oszczędność czasu, tzw. jedną wersję prawdy (jedno zweryfikowane źródło informacji), spójne planowanie i działania strategiczne, zwiększenie efektywności wielu procesów itp. Niewątpliwie będziemy mieć także lepszy wgląd w funkcjonowanie grupy, rzetelną i aktualną informację o wielu aspektach działalności – mówi. Wszystko to w warunkach ciągłych zmian i rosnącej rywalizacji staje się atutem do uzyskania przewagi na rynku.
Wdrożenie systemu Business Intelligence, firmy SAS Institute, w GRUPIE ATLAS objęło obszary planowania i budżetowania, konsolidacji sprawozdań finansowych oraz szeroko rozumianego raportowania. Wdrożenie systemu odbyło się w czterech etapach, trwało 13 miesięcy i objęło 14 firm GRUPY ATLAS.
Tytuły „Najciekawsze z najlepszych” otrzymały także firmy: ArcelorMittal, Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej, PGE SA, PKN Orlen oraz Zakłady Azotowe w Tarnowie-Mościach.