Tytuły Superbrands otrzymały te marki, które w minionym roku odniosły największy sukces – nie tylko wypracowały najsilniejszą pozycję na rynku, ale również znaczną przewagę nad konkurencją w świadomości konsumentów. Marki, biorące udział w konkursie, rozpatrywane są w dwóch kategoriach: marek konsumenckich (w tej startował ATLAS) i marek biznesowych. W pierwszej z nich Rada Marek – dla każdej kategorii oddzielny zespół ekspertów – wybrała 250 brandów z 1600 propozycji, w drugiej 200 spośród 1200 zgłoszonych marek. Z tego grona, drogą kolejnych weryfikacji, wybrano supermarki.
– Od dwudziestu lat budujemy naszą markę poprzez odwołanie się do narodowych treści i wartości oraz przez budowanie wizerunku firmy, która ma zasady. Dzięki takiej strategii, marka ATLAS zapracowała sobie na lojalnego klienta, który jest gwarantem jej siły – powiedziała Dorota Wakulak, kierownik ds. komunikacji branżowej ATLASA, po odebraniu pamiątkowej statuetki.
W dzisiejszym świecie jakość marki to nie tylko jakość produktu, ale również swoista filozofia, która uwzględnia specyfikę rynków lokalnych i stosuje najwyższe standardy rynku globalnego. Nie tylko produkuje dobra, ale i kształtuje rzeczywistość. Dlatego w programie Superbrands znajduje się zawsze miejsce dla tytułu honorowego, przyznawanego największym autorytetom. W tym roku Nagrodę Honorową w piątej edycji konkursu otrzymał prof. Jerzy Buzek, przewodniczący Parlamentu Europejskiego. – Dostając tę nagrodę, jako dobrą markę, czuję się zaszczycony, bo – jak rozumiem – chodzi tu o uznanie ról, które pełniłem w kraju i w Europie. Polska jest przedmiotem mojej troski i aktywności. Powinniśmy starać się, by stała się ona wzorcem dla innych i przedmiotem dumy Polaków – powiedział profesor Buzek, dziękując za przyznanie nagrody.
***
SUPERBRANDS – pomysłodawcą całego programu jest światowa organizacja The Superbrands Ltd. z siedzibą w Londynie, działająca od kilkunastu lat w 80 krajach. Superbrands to organizacja, która ma za zadanie promować i nagradzać silne marki na poszczególnych rynkach lokalnych oraz rozpowszechniać ideę brandingu. Finałem każdej edycji projektu Superbrands w danym kraju jest wydanie albumu, zwanego „biblią brandingu” i uroczysta gala finałowa, podczas której wręczane są statuetki Superbrands.