W rankingu uwzględniono kilka klasyfikacji. W przypadku mocy (siły), wyróżniono 154 marki. ATLAS znalazł się na 62. miejscu, zajmując w kategorii produktów niespożywczych 12. miejsce,. a GIPSAR 25. pozycję. Weryfikując siłę marki, sporządzono także minirankingi 60 polskich brandów, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. ATLAS zajął następujące miejsca: priorytet w świadomości – 22., postrzegana jakość – 34., najczęściej wybierane marki i lojalność klientów – 38. oraz prestiż – 41. miejsce.
W generalnym rankingu Rzeczpospolitej ujęto, według wartości, 330 polskich marek. Marka ATLAS zajęła 82. pozycję. Jej wartość wyceniono na 150 mln zł. Marka GIPSAR, należąca do GRUPY ATLAS, znalazła się na 185. miejscu, z wyceną 51,7 mln zł.
Najcenniejszą polską marką, po raz piąty z rzędu, został Orlen, wyprzedzając PKO Bank Polski i PZU. Tegoroczną, ósmą edycję rankingu przygotowała redakcja gazety, we współpracy z firmami AC Nielsen i Acropolis Advisory.