Infolinia

Aktualności

18/10/2013
/
CSR

Odpowiedzialność społeczna Grupy ATLAS na PR FORUM 2013

16 października, w warszawskim hotelu Marriott, odbyło się PR FORUM, jedno z najważniejszych wydarzeń branży public relations w Polsce. Grupa ATLAS zaprezentowała case study na przykładzie swojej działalności CSR i omówiła temat zaangażowania pracowników w tworzenie raportów społecznych.








Temat przewodni tegorocznej, XI już edycji, brzmiał: „PR nieklasycznie – koniec tradycyjnego podejścia? Efektywne mierzenie. Digital relations. CSR. Cyberreputacja.”. W części głównej prelegenci omówili najlepsze praktyki w zakresie mierzenia skuteczności działań w mediach społecznościowych, przeszłość reputacji firm w odniesieniu do działań w social media, w tym także światowe standardy na polskim gruncie. Pytali też o przyszłość mediów i rolę dziennikarzy oraz przedstawili ranking najlepszych wizerunkowo i zasięgowo kampanii PR.

 

Druga część została podzielona na trzy grupy tematyczne. Panel „Digital relations” poświęcono dyskusji na temat trendów w 2014 oraz „content seeding i Native Advertising” jako nowym sposobom wzmocnienia działań PR. Uczestnicy panelu o „Cyberreputacji” dowiedzieli się, jak w trosce o komplementarną komunikację (w nowych i tradycyjnych mediach) dbać o wizerunek i reputację w Internecie.

 

Grupa ATLAS, będąca partnerem panelu poświęconego corporate social responsibility, zaprosiła uczestników PR do dyskusji nt. zaangażowania pracowników w proces tworzenia raportu społecznego. Łódzkiego producenta chemii budowlanej reprezentowali Jacek Michalak, wiceprezes ds. rozwoju Grupy ATLAS i Adam Masiulanis, Dyrektor Public Relations. W rozmowie wzięli udział eksperci branżowi: Irena Pichola (PricewaterhouseCoopers), Katarzyna Rózicka (Dyrektor Departamentu Dialogu Pracodawców RP), Mirella Panek-Owsiańska (Prezes Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu) oraz Paweł Oskanowicz (redaktor Radia PIN, prowadzący program dedykowany tematyce CSR). Dyskusję poprowadziła Lidia Mączyńska (PR Manager z Telma Communications Agency). Panel zakończyły warsztaty poświęcone tworzeniu raportów zgodnie z wytycznymi GRI (Global Reporting Initiative), poprowadzone przez Aleksandrę Stanek-Kowalczyk i Rafała Rudzkiego z PwC.

 

– W raporcie komunikujemy naszą misje, działania, cele i osiągnięcia i tę komunikację kierujemy nie tylko do dziennikarzy branżowych, ekonomicznych, partnerów biznesowych, ale przede wszystkim do naszych pracowników, społeczności lokalnej, klientów i użytkowników naszych produktów – mówił w przerwie Jacek Michalak. – Raport staje się narzędziem w komunikacji PR, gdyż każda z tych grup znajdzie w nim coś dla siebie, dane i wartości, które są dla niej ważne.

 

PR FORUM to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży public relations w Polsce, dające możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami oraz skutecznymi i inspirującymi rozwiązaniami w ramach działań PR. To także okazja do spotkań, nawiązywania relacji, wymiany opinii i doświadczeń ze specjalistami i pasjonatami public relations z różnych branż. Organizatorem jest Związek Firm Public Relations.