29 września na konferencji prasowej w Miejskiej Arenie Kultury i Sportu w Łodzi ogłoszono wyniki konkursu na sponsora obiektu. Został nim ATLAS, największy polski producent chemii budowlanej.
Łódzka firma była sponsorem hali od sierpnia 2009 roku. W lipcu, w związku ze zbliżającym się terminem wygaśnięcia umowy, Miejska Arena Kultury i Sportu ogłosiła konkurs na dzierżawcę nazwy. W finale, w wyniku selekcji ofert, znalazły się dwie firmy, w tym ATLAS, z którymi przedstawiciele miejskiej spółki prowadzili negocjacje.
Nowa umowa, podpisana 29 września, wygaśnie z końcem grudnia 2019 roku. Kwota sponsoringu jest objęta klauzulą tajności, jest jednak wyższa od poprzedniej, którą łódzka firma przekazywała w ramach dzierżawy nazwy obiektu.
– Nieskromnie powiem, że Atlas Arena to najlepsza hala sportowo widowiskowa w Polsce – mówi Krzysztof Maciaszczyk, Prezes Miejskiej Areny Kultury i Sportu. – Tu odbywają się najlepsze koncerty, tu są najlepsi kibice i tu przeżywamy największe sportowe uniesienia. To właśnie w Atlas Arenie nasza drużyna siatkarzy rozpoczęła swój marsz po złoto pokonując w dwa dni Mistrzów Świata i Mistrzów Olimpijskich. Nazwa Atlas Arena na stałe wpisała się w pamięć fanów muzyki i kibiców sportowych. Co najważniejsze została przez nich zaakceptowana i weszła do powszechnego użycia. A to nie zawsze się udaje.
– Atlas Arena to jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów w naszym mieście, ale także jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w Polsce pod kątem imprez sportowych, rozrywkowych i kulturalnych – mówi Jacek Michalak, wiceprezes ds. rozwoju Grupy ATLAS. – Cieszymy się, że nasza oferta okazała się najlepsza i wygrała konkurs. Już za kilka dni odbędzie się w Atlas Arenie kolejna edycja sponsorowanego przez nas Międzynarodowego Festiwal Komiksu i Gier.
– To sytuacja korzystna dla obu stron. Byliśmy zadowoleni z dotychczasowej współpracy i cieszymy się z jej przedłużenia, zwłaszcza, że kwota która wpłynie z tytułu tej umowy jest wyższa od poprzedniej – dodaje Prezes Maciaszczyk.
W Atlas Arenie w ciągu 5 lat odbyło się ponad 300 wydarzeń, w tym 95 koncertów i imprez muzycznych, 151 wydarzeń sportowych oraz 58 innych imprez kulturalnych i targowych. Przez ten okres łódzką halę odwiedziło ponad 2.270.000 gości z Polski i zagranicy. Liczne nagrody potwierdzają, że Atlas Arena to obiekt światowego formatu. Wśród nich znalazła się statuetka wręczona podczas Gali Biznesu za najlepszą inwestycję roku, Energia Kultury za koncerty Depeche Mode i Stinga czy Nagroda Biznesu Sportowego DEMES za najlepszy obiekt sportowy 2013. Atlas Arena zajmuje 6. miejsce w rankingu prestiżowego magazynu „Audience”, w którym zostały umieszczony najlepsze europejskie hale widowiskowo-sportowe (łódzka hala znalazła się w zestawieniu jako jedyny tego typu obiekt w Polsce).
Firma ATLAS angażuje się w wiele projektów w regionie, związanych ze sportem, kulturą i sztuką. Od grudnia 2012 roku jest sponsorem łódzkiego tenisisty, Jerzego Janowicza i organizowanej przez niego imprezy Atlas Jerzyk Cup. Wspiera również ekologiczny konkurs krasomówczy Eko-Klekot, Łódzkie Centrum Komiksu, a także Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier oraz projekt Łaskie Bociany. Atlas jest także sponsorem generalnym tegorocznego 10. Międzynarodowego Festiwalu Indywidualności Muzycznych im. Aleksandra Tansmana, który odbędzie się w dniach 14-23 listopada.